23 august 2011

Tembeliziune, televizitiu și idei date cu pudră

Cal de cal nu se ia, decât când îi apucă. Nu stăm bine nici noi la capitolul apucături, doar dacă ne uităm peste gard și ni se rupe gâtul de vecini. Nu am de unde mă uita peste gard dar televiziunile le văd, direct din și în ochi. Hai să vă spun cum stau lucrurile.

Pe 27 august, Moldova noastră împlinește destoinic și bine pus la punct 20 de ani de INDEPENDENȚĂ! Nu știu de când, dar a venit moda campaniilor în curtea televiziunilor moldovenești, care mai de care cu campania sa anormală, independentă sau chiar politică, ba mai mult, am ajuns să vedem campanii extrem urâte, că ți se fac pleoapele gri doar pronunțând denumirea, dar organizatorii așa-s de bucuroși!

Să-i dăm drumul!

DE PARCĂ AVEAM DUBII!?
Jurnal TV stă în clasamentul anormalităților la TV pe locul 1! Îi dăm aurul și un șut în ecran! "Moldova, eu chiar te iubesc!" - așa se numește. De parcă noi am fi avut dubii la denumire. Stați pe jos să nu cădeți cumva! Asta-i denumire? Cum spunea un prieten, mai bine un banal (deși eu nu consider așa expresia) "Moldova, la mulți ani!" sau "Moldova, te iubesc!" decât imbecilitățile date, care nu că nu au nici un sens, dar și nici nu-s promovate. Le-o fi stat rușine cu un așa nume! Gata, atâta despre ei!

SCOATE-ȚI DRAPELUL ARBORAT ANUL TRECUT ȘI ARUNCĂ-L LA COȘ
PUBLIKA TV. Dacă s-ar spune că Moldova eu sunt, păi ar fugi toți din țara asta. Recunosc, nu-s eu cel mai tare om din țară, dar nici cel mai rău. Cum ai putea să spui că tu ești o țară dacă tu ești om? Cât de metaforic, personificativ și frumos nu am vorbi, nu poți spune că un om e o țară, doar nu au toți cei peste 3 milioane (dacă nu mai puțin) de oameni care stau în Moldova exact 20 de ani pe 27 august. Cam banală denumire. Ei, campanie în sine e, cum să zic, nu foarte reușită. Bine că măcar au lăsat faza cu arborarea drapelului! Deși nu prea o promovează! Anul trecut atâta mândire națională au dat, dar în acest an atât de grei au fost! Au o frână, nu știu de ce! Puteau copia, de-a dreptul, campania din anul trecut care eu o respect și până acum. Așa-i când se schimbă principalul și singurul spectator, care e stăpânul televiziunii.

SINCERITATE
Ultima campanie despre care vreau să scriu este una mică, nu foarte pompoasă, fără reclame mari, fără mare tămbălău în spate, fără politicieni aiuriți ce comentează a prost și fără promisiuni. Televiziunea de la care nici nu mă așteptam, de la care nici ultima speranță nu avea a crede că va veni, sau de la care nici nu puteam crede că am să văd, a făcut-o, m-a dat gata! Moldova 1, singurul post de televiziune care este sincer în acest an, la aniversarea a 20-a de la proclamarea independenței. Acest post trebuia cândva acuzat că a tăcut atâta timp, o duznă aș spune. Mulți nu au știut foarte multe lucruri destul de importante, însă a venit și ora destăinuirii. Într-un studio sărac, că statul la noi investește în televiziuni private, ce să faci (?!), cu câțiva invitați simpli, nemachiați, se arată imagini impresionante, spectaculoase și în exclusivitate. Moldova 1 este televiziunea care chiar a scris istoria, care a adus speranța și în lumea de la țară dar care în același timp a lipsit, ca adevăr, 8 ani. Acum, cel puțin, s-a trezit exclusivitatea, acum aflăm ce trebuia să știm de 20 de ani și ce nu trebuia să fie taină. Le mulțumesc jurnliștilor de acolo să au scos casetele prăfuite din arhive, și au pus imagini foarte calitative pe post. Mulțumesc!

Urmează 27 august, ziua când cea mai mare parte a bloggerilor va scrie câte ceva. Eu am să fiu lung în vorbe, că doar o dată țara mea împlineșe 20 de ani de INDEPENDENȚĂ! Vă aștept pe 27 august, tot aici, pe blogul meu! Cu mare respect, Vadim Zgherea!

Moldova, te iubesc!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu