20 aprilie 2011

Primar, primesc, primiţi, primim!

A început campania electorală? Parcă nu! Nu aşa pot spune şi despre siteurile de socializare, portalurile naţionale, dar şi alte structuri care promovează, foarte bine, candidaţii la fotoliul de primar al Chişinăului, capitala Republicii Moldova. Cei mai semnificativi sunt 4, Dorin Chirtoacă, Igor Dodon, Victor Bodiu şi Valentina Buliga. Ei se dau cel mai tare în spectacol în ultimul timp, promit, mă mir cum de nu le creşte nasul, ca la Pinochio. Eu, să nu defavorizez pe nimeni, am să favorizez, descriindu-i, pe cei 4 menţionaţi mai sus. Ceilalţi îmi par că sunt inutili în electorala din iunie, doar, fără supărare.

Dorin Chirtoacă. A fost odată naiv, e tânăr, sufletist, doreşte o apropiere a lui de oameni, deşi câteodată nu este atât de benefică apropierea asta, dar... . Consider că e cel mai bun primar dintre toţi cei ce au stat la cârma capitalei. Dar, are şi gropiţe în drumul de 4 ani de până acum. Multe lucruri nu reuşea să le ducă până la capăt, sau unele activităţi importante au rămas încă la nivel de promisiuni. Poate şi faptul că a fost bun cu cei din CMC şi i-a lăsat, care îi fac, unii din ei, zile amare, nu doar lui, dar şi chişinăuenilor. Dacă aş avea drept de vot, l-aş vota cu drag, poate cu câteva reţineri, dar ştampila "Votat" din partea mea ar sta pe spaţiul rezervat votului în dreptul candidatului Chirtoacă.

Igor Dodon. Odată, acest om mi-a spus, întrebându-l indirect, dacă va mai fi în PCRM, că "totul e imprevizibil în viaţă, nu se ştie ce va fi mâine!". Sincer, mie mi-a rămas şi până acum fraza asta în minte, gândindu-mă că poate acolo se va schimba ceva, dar poate. Ca candidat la funcţia de primar al capitalei, Dodon este "pasărea activă" cu aripioare peste tot. Foloseşte tehnicile lui Filat, sau, ca ale lui Filat, pentru a se promova, vorbesc de tehnici, nu şi de metode. Este un candidat destul de liniştit, care, crede în puterile proprii, dar şi în faptul că comuniştii ce de fiecare dată pun un vot pentru partidul ce-l plac, vor pune şi pentru el un votişor în listişoara electorală din 5 iunie. Deşi nu face promisiuni avântate, nu sunt sigur că dacă va fi primar tot ce scrie pe panourile extraterestre din Chişinău, cu Soluţia (cu diacritice banale) va fi realizabil, poate 2%, şi acolo cu rezerve. Doar, ştiu comuniştii ce fac!

Victor Bodiu. Niciodată nu m-am aşteptat de la PLDM la atâta show urât, murdar şi pervers. Ultimul cuvânt o fi de prisos, dar caracterizează puţin situaţia. Nu cred că are şanse Bodiu după ce spectacole de zile mari face prin presă. Şi unde-i aici logica, e la coada vacii. PLDM dezamăgeşte în ultima vreme prea mulţi oameni, dacă asta e scopul lor, succese, dar Bodiu, parcă simt, nu ajunge departe cu electorala asta.

Valentina Buliga. O femeie serioasă, cum sunt toţi PD-ştii de azi. Nu vorbeşte în plus, favorizează uşor, dar uşor, femeile, le dă şanse, nu face reclamă de prost gust, cât de rău primar nu ar ieşi din dumneaei, dar măcar electorala nu o va da de gol, asta sunt sigur. Mereu am fost încrezut în puterile unei femei serioase în electorale, deşi puţine ori am avut şansa să văd o astfel de candidatură la un post cum e, spre exemplu cel de primar. Buliga ar avea şi mai multe şanse dacă ar fi intrat şi ea în jocul politic, public, al tuturor contracandidaţilor ei. Însă democraţii nu au planuri publice, mâine nu ştim ce fac!

Cam atât, restul, cum am menţionat şi mai devreme, degeaba s-au înscris, oricum vor avea parte de "Game OVER" la final! Spor şi succese tuturor! Vă mulţumesc!

| Vadim Zgherea 2011

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu