22 aprilie 2011

La INTEROGATORIU: Igor Dodon



La INTEROGATORIU pe Facebook

În ultima perioadă politica este prioritară, din cauza că se apropie 5 iunie, ziua alegerilor locale. Cu această ocazie, îndepărtându-mă de politică am realizat un INTEROGATORIU cu Igor Dodon. Recent a organizat un off-line cu câţiva bloggeri, imagini au apărut şi pe internet de la eveniment. Cei ce au fost acolo spun ca au descoperit în Dodon un om simplu, cu principii stabile şi idei destul de bune. L-am descoperit şi eu în interviul, online, ce mi la acordat. Vă acord posibilitatea să aflaţi mai multe despre Igor Dodon citind INTEROGATORIUL de mai jos.

Care este scopul şi ce reprezintă prin sine proiectul "IUBESC MOLDOVA"?
Trăim într-o ţară dezbinată, în care societatea are nevoie acută de un mesaj conciliant şi totodată mobilizator, care să ne unească, să ne facă mai toleranţi, mai prietenoşi, mai motivaţi să ne redeşteptăm dragostea de ţară şi respectul reciproc. Campania socială naţională “Iubesc Moldova” a fost lansată anume pentru a răspunde acestei necesităţi, de a cultiva spiritul concilierii şi patriotismului la oamenii noştri.
Sper foarte mult ca acestă campanie, pe care o vreau depolitizată, să dea roade şi să ne ajute să transformăm Moldova într-o ţară cultivată şi modernă, cu care să ne mândrim noi şi copiii noştri. Campania “Iubesc Moldova” abia şi-a anunţat startul, dar în curând vor începe acţiunile de amploare, de promovare a mesajului şi a spiritului grijei faţă de tradiţii şi pământ strămoşesc.


1. Ce legături, care în prezent nu sunt, ar trebui să fie între ONLINE şi politică/politicieni?
În cazul meu, pot să zic că ştiu să fiu prezent on-line, să mă întîlnesc cu publicul of-line şi, în general, să fiu mereu pe linia de comunicare cu cetăţenii, şi vorbesc aici de comunicarea directă, nu intermediată de presă. Consider că politicienilor le-ar sta bine să se expună pe diverse chestiuni socio-politice nu doar de la tribuna Parlamentului sau la conferinţe de presă, dar şi pe pagini personale, la întâlniri informale cu publicul. Pentru că oamenii vor să ştie cum gândeşte un politician, vor să-i cunoască faţa adevărată, nu doar cea fardată şi mediatizată.

2. Dacă aţi fi la cârma Partidului Comuniştilor, la ce reforme şi schimbări ne-am putea aştepta?
Voi răspunde prin invocarea unei paralele istorice şi voi face referinţă la exemplul lui Tony Blair, care a ştiut să reformeze Partidul Laburist, aflat în stare de stagnare, readucându-l la putere în Marea Britanie. Vă asigur, voi şti să iau învăţăminte din acest model, precum şi din altele, în cazul în care voi avea oportunitatea să-mi pun în aplicare ideile.

3. Ştim că candidaţi pentru postul de primar al capitalei din partea PCRM, cu ce mesaj electoral vă ve-ţi promova?
Am declarat, recent, în una din postările mele pe blog, că voi avea un mesaj axat pe promovarea soluţiilor pentru depăşirea problemelor municipiului. Declar şi cu această ocazie – concurenţii mei în campania pentru funcţia de primar general sunt şi vor fi nu reprezentanţii altor partide, ci problemele municipiului Chişinău.
Nu am de gând să politizez în vreun fel acest scrutin şi îi îndemn şi pe contracandidaţii mei să urmeze aceeaşi linie comportamentală – să discutăm la subiect, pe probleme concrete, cu soluţii şi cu proiecte realiste. Nu intenţionez să transform o campanie cu miză profesionistă într-o dispută electorală ideologizată şi ruptă de contextul multitudinii de probleme existente în Chişinău.
Deci, mesajul meu este cât se poate de simplu, concret şi coerent: “Chişinăul are probleme, eu am soluţii”.

4. De ce are nevoie un politician de Blog?
Am şi răspuns parţial la acest subiect, încă la prima întrebare. Dar repet, un politician, în sensul bun al acestui cuvânt, are idei, proiecte, viziuni, opinii pe subiecte concrete. Blogul oferă oportunitatea de a împărtăşi aceste opinii şi viziuni ori de câte ori politicianul doreşte, fără a depinde de interesul mass-media sau de agenda întâlnirilor cu cetăţenii. Eu vreau ca oamenii să ştie ce gândesc şi cum gândesc. Consider că e o abordare firească pentru un om care îşi vede un viitor în politică şi în administrare.
Şi, tot cu această ocazie, vreau să vă spun că gestionarea blogului, comunicarea on-line practic permanentă, mi-a cultivat o deprindere de a fi mereu în contact cu publicul. Sunt convins că voi păstra aceste deprinderi şi în funcţia de Primar de Chişinău.

5. Ce credeţi că nu-i ajunge capitalei la moment?
În câteva cuvinte, Capitalei îi lipseşte o administrare competentă şi capacitatea conducătorilor urbei de a identifica soluţii concrete pentru multitudinea de probleme ale municipiului. Lipseşte şi capacitatea de a elabora proiecte de dezvoltare viabile şi de atragere a investiţiilor. Vă asigur, lucrurile se vor schimba cu adevărat imediat după alegeri, când la cârma capitalei va veni un economist profesionist, nu un jurnalist cu cv de jurist.

6. Cea mai tare bârfă auzită despre dumneavoastră
Eh, campania electorală abia începe. La sfârşitul campaniei, vă propun să ne amuzăm împreună pe seama bârfelor care se vor consuma între timp.

7. Ce muzică preferaţi
Muzica de estradă, puţin retro. Dar şi cea etno. În general, muzica în care transpare specificul şi cultura regiunii unde a fost compusă.

8. Filmul cel mai des vizionat
Nu prea am timp pentru filme. Spun asta cu părere de rău, pentru că sunt un admirator al filmelor de calitate. Dar dacă aş avea prilejul, aş urmări nişte pelicule de producţie veche, anii 70-80. Precum şi unele filme de generaţie nouă, cu o combinaţie de idei originale şi efecte speciale.

9. Genurile de film preferate
Dramele sociale.

10. Actori preferaţi
Robert de Niro, Rassel Krow, Oleg Iankovski.

11. Ultima carte citită
“Moldovenii în istorie”, încă o mai am pe masa de lucru. În prezent studiez o lucrare de administrare publică locală, o monografie.

12. Autori care îi citiţi frecvent
Citesc, de regulă, cărţi de profil, economie, administrare, politici publice, business-filosofie. Autorii sunt diferiţi, subiectele sunt apropiate, din acelaşi domeniu.

13. Pictorul preferat
Poate pentru că m-am născut în mijlocul Codrilor, îmi plac pictorii peisajişti, care pictează natura, pădurea, de exemplu Levitan, Şişkin.

14. Calitatea ce vă reprezintă ca bărbat
Curajul, autonomia în gândire şi acţiuni.

15. Ce vă place la o femeie?
Feminitatea şi inteligenţa.

16. Ce preţuiesc prietenii la dvs?
Deschiderea, sinceritatea.

17. Ce preţuiţi dvs la prieteni?
Că nu-mi trădează încrederea.

18. Care ar fi cea mai mare nenorocire care vi s-ar putea întâmpla?
Pierderea oamenilor dragi.

19. Neajunsuri care credeţi că le aveţi
Uneori, prea credul în oameni. Alteori, prea dur în decizii.

20. Cât timp petreceţi alături de familie?
Serile, uneori week-end-urile.

21. Care este, după părerea lui Igor Dodon, cel mai bun remediu de a scăpa de nervi şi supărare?
Comunicarea cu cei dragi, pescuitul, cititul unei cărţi şi sportul.

22. Ce urâţi cel mai mult?
Potlogăriile în viaţa de toate zilele şi ipocrizia fără limite în politică.

23. Dacă ar fi anul 1457, ce post v-aţi dori să deţineţi?
Aş fi dorit să administrez capitala Ţării Moldovei.

24. Care a fost motivul sponsorizării videoclipului “Anul Nou, lume!”? Nu va reţinut faptul că unii ar crede că vă faceţi PR electoral prin asta?
Am susţinut şi alte iniţiative care aveau drept scop promovarea culturii autohtone, a patriotismului, a tradiţiilor, a religiei şi a dragostei de Moldova. Unele din aceste sponsorizări au devenit publice, altele nu. Să susţin asemenea proiecte e o dorinţă a mea, şi voi proceda aşa şi în continuare, indiferent dacă cineva califică sau nu aceste acţiuni drept PR.

25. Trăsătura care vă face unic
Unic pentru cine şi în ce sens? Pentru familia mea sunt unic prin definiţie. Pentru prieteni sunt unic prin felul meu de a fi deschis şi sincer. Pentru cetăţeni? Rămâne de văzut. Dacă e să fac o extrapolare acum, s-ar putea să fiu unicul învingător al cursei pentru Primărie.

26. Culoarea preferată
Purpurie.

27. Credeţi că Blogosfera Moldovenească poate aduce statul la reforme importante?
Eu, ca reprezentant al blogosferei politice, deja lucrez în acest sens. Sigur că da. Şi cu timpul, blogosfera va avea o influenţă în creştere.

28. Reforma care va impresionat cel mai mult
Liberalizarea economică din 2007, fără precedent ca şi curaj şi eficacitate.

29. Spotul publicitar îndrăgit
Îl veţi vedea în curând.

30. Motto-ul dvs
“Iubesc Moldova”, şi pentru asta, “per aspera ad astra”.

| Vadim Zgherea 2011

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu