25 iulie 2011

Eu, doctorul meu personal

Pe VoxReport.

Când veni vorba de medicină, stăm bine. Dar bine în ce privește tehnica și deservirea, nu și cum ne atașăm noi de asta. Cum ne prinde o durere, repejor administrăm un calmant, o pastilă ceva, un "bunghi", cum li se mai spun la țară acestora. Uneori nu prea avem grijă sau chiar nu atragem atenția la ce produs băgăm în noi, ca să ne fie bine, nu mai rău.

MEDICINA TRADIȚIONALĂ
Mă folosesc și de ea. De câte ori am avut ocazia, cel puțin până la 16 ani, efectuam cu părinții tratamente de curățire a organismului, și tot felul de alte tratamente bune, cu diferite ierburi curate, nu obligatoriu luate de la farmacie, ci chiar adunate din poieniță, pădure și câmpii, că Moldova de asta chiar nu duce lipsă. Și să știți că ajută tare bine. Mulțumesc medicului de familie că ne permitea asta, că nu se bagă mama în medicină pân nu îi dă acordul un medic, nu-i place așa.

MEDICINA OBIȘNUITĂ
Noi nu prea vitizăm medicii. De ce, dragilor? Ne e frică, sau avem o fobie de ceva? Nu, suntem puțin cam înapoiați la acest capitol. Recunosc, eu nu am fost la un medic de jumătate de an. Nu m-a luat nimic, și mersi, așa să fie mai departe! Dar aș vrea să merg de curând să mai dau ceva teste, să văd cum stau cu sănătatea, că așa e normal, asta eu de fapt trebuie să fac mai des.

Tata e un om care nu prea iubește medicii, dar merge, la îndemnul mamei la ei. Așa am să fac și eu, la îndemnul meu, deși nu urăsc medicii, dar nici la inimă nu-i am prea tare. Doar pe dentiști, că-s mai amabili. La școală, în Cahul, mereu era câte o soră medicală retardată care nici nu știa să încheie două vorbe și mereu îmi punea un vaccin tare apăsat, de crăpa și osul sub mâna ei. Wheah!

GRIJA DE DUPĂ SEX
Cum, curând, sau nu prea, sau chiar foarte curând, nu mai știu deja, am să am nevoie și de un alt fel de control, de care nu mă sfiez să vorbesc. Cel de SIDA, deși nu am avut încă un contact sexual ca să mă organizez pentru așa ceva, cum am să intru în context, merg să analizez situația. Că, dragi moldoveni, merită!

Și ca încheiere, dragii mei, mă mențin după o vorbă bine gândită a părinților mei, care zice așa "Chiar și dacă nu prea ai bani, când sănătatea nu ți-e bună, ai!". Așa că fiecare moldovean ar merita să merargă măcar o dată pe an la medicul de familie, sau altul, nu pentru a sta la rând la tratament, ci pentru a trece teste și examinări ca să știm cât de sănătoși suntem. Pentru că asta va salva pe mulți, atenția și grija! Vă mulțumesc!

| Vadim Zgherea 2011

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu