1 martie 2011

De la MacBook-uri la Pentium 2 sau Şcoala - pierdere de timp!

Domnule Ministru al Educaţiei, Mihai Şleahtiţchi, nu vreau să tulbur apele, dar ce face Ministerul Educaţiei bun pentru elevi, când avem un obiect de studiu, aşa-numit "Informatica", dar e numit greşit, şi învăţăm prostii la el?! Recent, Andrei Fornea a scri într-un articol pe blog despre cum ruşii deja au trecut la MacBook, iar în Moldova mai există încă calculatoare cu Pentium 2! Să iau cazul meu, nu plec departe! Sunt anul II la colegiu, adică echivalent cu clasa a 11-a liceală. Din gimnaziu încă învăţăm Pascal. Din prima lecţie el a fost o enigmă pentru mine, şi cred că nu sunt singurul. Până astăzi, încă, eu nu am înţeles ce e Pascal, deşi îl "zubresc" doar pentru notă. Nu am idee ce face el, pentru ce se foloseşte, şi cine are nevoie de aşa program? În prezent chiar dacă editez un site, am un blog la care la fel, lucrez cu html, eu nu cunosc PowerPoint-ul! Dar ştiţi de ce? Pentru că şcoala nu m-a învăţat asta! Am profesori care ne mai roagă să le transcriem prin Word unele lucruri, pe un profesor chiar l-am ajutat să scrie o carte, şi Word-ul l-am învăţat de sine stătător, fiindcă am fost nevoit.
La fel şi cu Excel, extrem de puţine ore am făcut la temă, şi nu mai ştiu dacă îmi pot aminti ceva din cele învăţate. Nu vă cer MacBook-uri ca la ruşi, vă cer doar să schimbaţi totul în programul şcolar, referitor la Informatică, dar şi la alte obiecte, să nu ne "băgaţi pe gât" multe şi de tote, fără de folos. La fel vă cer să nu stăm câte 2 sau 3 la nişte calculatoare prăfuite şi învechite, căci în clasele cu "aparatură nouă" ori nu e loc, ori nu e voie! Ştiu că colegiul în care învăţ niciodată nu va arăta mai bine decât "dezastruos", asta la capitolul reparaţii, dar totuşi, măcar ceva folos de la ministerul, cu care ar fi trebuit să ne lăudăm! Dar şi Colegiul de Informatică, nu am fost nici o dată acolo, însă nu cred că e dotat cu sisteme ultra moderne! Vă mulţumesc! Aştept, cu nerăbdare măcar o promisiune plictisitoare de la voi!

Au mai scris: Andrei Fornea

| Vadim Zgherea 2011

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu