25 decembrie 2010

La INTEROGATORIU...Doru Petruţi!

| Vezi pagina proiectului, click aici!

Totul a început de la o garsonieră, 2 calculatoare şi 2 angajaţi. Acum totul s-a extins până la 15 angajaţi permanenţi şi 200 de colaboratori în ţară. Este vorba despre IMAS, Institutul de Marketing şi Sondaje, directorul general al căreia este Doru Petruţi. Despre domnul Petruţi ştim că vine din România, sociolog de profesie, din 2008, acţionar majoritar al companiei IMAS-INC Chişinău. Însă pentru a afla mai multe despre personalitatea lui am apelat la chestionarul cu 30 de întrebări, adică, La INTEROGATORIU!



Vă invit să-l descoperiţi pe Doru Petruţi, citind răspunsurile la Chestionar.


1. Multe celebrităţi, dar şi oameni simpli, părăsesc Moldova pentru un loc de trai şi de muncă mai bun în ţări ca România, Spania, Franţa, SUA. Ce a-ţi descoperit dvs în Moldova? Cu ce va atras?

În 2004, cînd am venit în Moldova, nu erau prea multe atracţii, nici acum nu ştiu dacă sunt mai multe. M-a atras profesia! Mi s-a oferit şansa să vin să închid mica filială a IMAS-ului de la Chişinău (la acel moment era vorba despre o garsonieră, 2 calculatoare împrumutate, un xerox şi doi angajaţi). Între timp, am reuşit să construiesc o firmă de cercetare, după propria viziune şi am reuşit să devin proprietarul acesteia. Îmi clădesc propriul drum în viaţă ... cred că asta m-a atras!

2. Ce trebuie să cunoşti ca să realizezi un sondaj?

Sociologie (foarte multă), Statistică (matematică), Marketing, abilităţi în utilizarea calculatorului (incluzînd aici şi cîteva soft-uri specializate) … şi să fi capabil să acumulezi cunoştinţe repede pe fiecare domeniu pe care ajungi să îl cercetezi.
3. Cum credeţi, despre ce ar fi recomandat să se realizeze sondaje?

Cu cît vom cunoaşte mai multe despre noi, cu atît vom reuşi să fim mai eficienţi! Suma investită în cercetare sociologică pe cap de locuitor în Moldova este extrem de mică – sub 1 Euro! Ştim de fapt destul de puţine despre Rep. Moldova, iar multe din studiile care se efectuează se limitează la o analiză de suprafaţă a fenomenelor.

4. Cum e să deţii postul de director al unei comanii mari, ca IMAS şi concomitent să fii alături de
familie?

Am condus timp de 2 ani compania-mamă – IMAS Bucureşti. Poate aceea era o companie mare. IMAS Chişinău are 15 angajaţi full-time şi circa 200 colaboratori la nivel naţional. O parte din familie este la Bucureşti, alta la Chişinău, iar alta în Bucovina (România) şi e dificil să îi mulţumesc pe toţi.

5. Ce ne putem aştepta de la Doru Petruţi, în domeniul realizărilor, pe viitor?

Voi dezvolta în continuare compania IMAS, vor veni noi servicii, specializare, tehnologizare … În ceea ce mă priveşte pe mine personal, voi începe un program doctoral şi voi continua ideea mea de a mă construi ca brand.

6. Cea mai tare bârfă auzită despre dvs?!

Că IMAS nu mai are clienţi - în condiţiile în care niciodată n-am reuşit să facem faţă la toate solicitările pe care le primim, asta mi s-a părut o bîrfă excepţională; ba mai mult, în acea perioadă făceam şi angajări!

7. Genul de muzică preferat!

Muzica ce are ritm (şi cea moldovenească are!)

8. Filmul preferat!

Pacientul Englez

9. Genul de film pe care îl vizionaţi cel mai des!

Rar se întîmplă asta.

10. Eroii filmului preferat!

-

11. Ultima carte citită?

Radu Paraschivescu – Fie-ne tranziţia uşoară!

12. Autori care îi citiţi frecvent!

De cîţiva ani, profesia mă obligă să citesc mai mult cărţi cu character tehnic.

13. Pictorul preferat!

Salvador Dali.

14. Calitatea ce vă reprezintă ca bărbat!

Cel mai des aud de la reprezentantele sexului frumos că aş fi un tip cerebral, super-deştept.

15. Ce vă place la o femeie?

Totul … sau nimic.

16. Ce preţuiesc prietenii cel mai mult la dvs?

Sinceritatea.

17. Ce preţuiţi dvs la prieteni?

Că îi am! Şi că se mulţumesc să mă vadă foarte rar, că mă înţeleg, că mă critic atunci cînd trebuie!

18. Care ar fi cea mai mare nenorocire care vi s-ar putea întâmpla?

Dispariţia celor dragi şi a pasiunii pentru ceea ce fac.

19. Ce neajunsuri credeţi că aveţi?

Cred că uneori sunt prea tranşant.

20. Cât timp petreceţi alături de familie?

Prea puţin.

21. Care e cel mai frumos cuvând rostit de dvs?

Suflet.

22. Ce urâţi cel mai mult?

Prostia!

23. Florile preferate?

Lalelele.

24. Personalitatea cel mai mult îndrăgită!

-

25. Trăsătura care vă face unic!

Bucuria de a trăi cu şi prin cei care mă înconjoară.

26. Culoarea preferată!

Roşu.

27. Care a fost sondajul, cu cele mai interesante întrebări realizat de IMAS?

European Values Survey – un sondaj realizat concomitant în peste 40 de ţări.

28. Reforma care va impresionat!

Încă o aştept.

29. Spotul publicitar cel mai des vizionat!

-

30. Motto-ul!

Numai proştii sunt modeşti! Poate au şi de ce!


| Imagini: Doru Petruţi
| Un proiect marca LuxONE | Blogul lui Vadim Zgherea
| Vadim Zgherea 2010

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu